Giisá

Velkommen som leietaker hos Rådstua Teaterhus! Rådstua er et fredet bygg som har vært teaterhus de siste 50 årene. Vis hensyn til huset og de andre brukerne av Rådstua Teaterhus. Lokalet skal nullstilles etter bruk så det er klart til neste leietaker.

Som leietaker av lokale på Rådstua Teaterhus er du pliktig til å sette deg inn i rutinene og reglene for leie

Nøkkelansvarlig

Som nøkkelansvarlig er du personlig ansvarlig for nøkkelen, alarmkoden og passordet til alarmsentralen. Du har også evakueringsansvar for det området du har nøkkel til, om det skulle bryte ut brann. Nøkkel signeres ut i forkant, eller ved ankomst.

Branninstruks

Se og les branninstruks som finnes på tilhørende kjøkken. Dette kan også sendes i forkant.

Vær oppmerksom på følgende

  • Rommet har to nødutganger: inngangsdør og vindu inne i hovedrommet.

  • På grunn av det spesielle tregulvet (fiskebensparkett), kreves det at søl tørkes raskt opp.

  • Bygget er fredet, og vinduer bærer preg av å være gamle. Noen kan åpnes lettere enn andre – og åpnes og lukkes med forsiktighet. I fuktig vær og på vinteren er de vanskeligere å åpne og lukke vinduene.

  • Vurder om gulv må kostes og vaskes etter aktivitet.

  • Alle publikumsvisninger skal avklares med Rådstua Teaterhus og det skal alltid være en person som er tildelt rollen som ansvarlig publikumsvert.

  • Det er ikke lov å henge noe i sprinkelanlegget.

  • Søppel skal sorteres etter gjeldende regler for optisk sortering i Tromsø kommune. Låst søppelkonteiner finnes på nordsiden av bygget mellom Rådstua og Provisoriet. Din utlånte nøkkel låser opp konteineren. Posene må ikke være for store for luken.

  • Leietaker belastes med kr 500 per påbegynte arbeidstime dersom Rådstua Teaterhus må utføre ekstraordinær opprydding eller vasking.

  • Rådstua Teaterhus har ikke skjenkebevilgning og all alkoholholdig servering skal på forhånd avklares med Rådstua Teaterhus og Tromsø Kommune.

  • Ved leie gjennomføres en gjennomgang av lokalet og rutiner med leietaker.

Før du forlater lokalet

  • Lokalet skal være ryddig og rent – tilbakestilt.

  • Lukk alle vinduer.

  • Utstyr bæres på plass/ut av lokalet (hvis ikke annet er avtalt).

  • Sett på alarm og lås etter deg. Instruks for låsing og bruk av alarm

  • Etter kl. 16:00 på hverdager og hele døgnet i helgene SKAL alle ytterdører være låst. Dette gjelder også hvis du er siste person på huset, uavhengig av tidspunkt.

  • Når det er arrangement, er det selvsagt lov å ha dørene åpen.

  • Når dere forlater lokalet, husk å sett på alarm. Alarmprosedyre fårdu silsendt på forhånd, men finnes også ved å scanne QR-kode ved alarmpanel.

  • Hvis alarmen utløses ved en feil , tast inn din kode for å stanse lyden. Ring umiddelbart til vaktselskapet og oppgi passordet. Dette stopper utrykningen. Telefonnummer til vaktselskapet står på kodepanelet.

  • Hvis vaktselskapet må rykke ut på grunn av en feil ved bruk av alarmen belastes nøkkelansvarlig gebyret for utrykning.

Utsjekk

  • Kost og vask gulvene, tregulvet i oppholdsrommet tårer ikke mye vann og må derfor kun vaskes med en lett fuktig mopp.

  • Vask over bord.

  • Trekk ut kontakt på høyttalere.

  • Trekk ut kontakter på lyslenker.

  • Kast søppel. Låst container i mellomrommet ut mot nord, ta med nøkkel. Her finnes også konteiner for glass og metall.

  • Slukk lyset i alle rom, NB: kjøkkenet har bevegelsessensor, slår seg av selv.

  • Ta med alle personlige eiendeler, medbragt mat og drikke og eventuelt gjenglemt.

  • Har noe blitt ødelagt? Skriv epost til oss så vi får erstattet det.

  • Har du harr behov for å bruke noe i førstehjelpsskrinet? Skriv epost til oss så vi får erstattet det.

  • Ta all oppvask (se instruks for bruk av oppvaskmaskin).

  • Tøm og skru av oppvaskmaskin.

  • Sett alt tilbake på plass.

  • Vask over benker, vask, armatur og sprutsoner.

  • Vask over utstyr som er brukt - Mikro, kaffetrakter, stekeovn o.l.

  • Tøm kaffekannene og skyll godt.

  • Vask gulv.

  • Ta med eventuelle matrester og annet medbrakt. Kjøleskap skal være tømt.

  • Heng brukte mopper/kluter til tørk over utslagsvask på kjøkken, vi setter de på vask.

Vaskemaskinen

  • Oppstart av oppvaskmaskin: Om proppen (lang “plastpinne”) er ute, sett denne i. Det er et sluk til venstre inne i maskinen under stålplatene, der denne hører hjemme.

  • Skru på maskinen med knappen lengst til venstre.

  • Vent til maskinen viser 65*. Frem til dette vil det stå “FILL” og maskinen kan ikke brukes. Det tar ca. 20. min.

  • Oppvaskmiddel fylles av seg selv.

    Videre bruk av oppvaskmaskin:

  • Vannet må byttes jevnlig, ettersom hvor skittent det du vasker er, ca. hver 3-6 gang. For å tømme vannet må du ta ut proppen, og trykke på knappen ved siden av på-knappen.

  • Skyll stålplatene, eventuelt filteret (den proppen står i) fri for matrester og annet.

  • Sett tilbake filter, propp og stålplater. Skru maskinen av og på for å fylle på nytt.

    Tøm og slå av oppvaskmaskinen:

  • Følg punktet for tømming over.

  • Slå av maskinen.

  • Skyll stålplater og filteret fri for matrester og annet.

  • La proppen stå i døra til vaskemaskinen så det er en liten glippe. Da unngår vi dårlig lukt.

Kaffetrakteren

  • Fyll på 2,2L VANN (øverste strek på tilhørende blå kanne), filter og 3 måleskjeer kaffe i mfilterbeholderen.

  • Sett kaffekanne på plass.

  • Skru på. Det tar 7 minutter.

  • Kast grut og kaffefiltre med en gang.

  • Skyll termosen etter bruk.

Musikkanlegget

  • Kobles til med Bluetooth - høytaleren heter Høytale Giisá.

Instruks for låsing og bruk av alarm:

  • Etter kl. 16:00 på hverdager og hele døgnet i helgene SKAL alle ytterdører være låst. Dette gjelder også hvis du er siste person på huset, uavhengig av tidspunkt.

  • Når det er forestillinger, er det selvsagt lov å ha dørene åpen.

  • Når dere forlater lokalet, husk å sett på alarm. Se alarmprosedyre. Du finner den også ved å scanne QR-kode ved alarmpanel.

  • Hvis alarm ved en feil skulle utløses, tast inn din kode for å stanse lyden. Ring umiddelbart til vaktselskapet og oppgi passordet. Dette stopper utrykningen. Telefonnummer til vaktselskapet står på kodepanelet.

  • Hvis vaktselskapet må rykke ut på grunn av en feil ved bruk av alarmen belastes nøkkelansvarlig gebyret for utrykning.

Hjertestarter

Nærmeste hjertestarter finner du på Tromsø Rådhus


Rådhusgata 2
Etasje: 1
Hjertestarteren befinner seg i resepsjonen på rådhuset.
Åpent: 0800 - 1530

Ta kontakt med oss hvis det er noe du lurer på angående leie av lokale på radstua@tromso.kommune.no